Gezellig Hoi An, Nha Trang en strand in Mui Né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Gezellig Hoi An, Nha Trang en strand in Mui Né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Gezellig Hoi An, Nha Trang en strand in Mui Né

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Juni 2017 | Vietnam, Mui Ne

Vanaf nu nog een week te gaan in Vietnam. De tijd gaat niet snel, en daar ben ik erg blij om. :) Ik geniet hier nog steeds elke dag! Vandaag een verslag over mijn dagen in Hoi An, een nacht in Nha Trang en het strandleven in Mui Né.

Vorige keer eindigde ik mijn verslag met het passen van een jurk en een jumpsuit die de tailor (deze heet Tu'ong, maar de straten in Hoi An zitten vol met tailors) voor me op maat heeft gemaakt. En wat ben ik blij met het resultaat! En die jurk... Ik herkende mezelf niet. Zo...vrouwelijk, haha! Geen foto van de jumpsuit meer kunnen maken, maar van de jurk wel. Heb ik in ieder geval iets om aan te trekken bij het diner in het hotel in Griekenland (eind september).
Daarnaast kwam ik wederom de twee Nederlandse meiden tegen die ik eerder in Sapa al had ontmoet. Heel toevallig, en leuk! Samen met hen en nog een Duits meisje heb ik wat tijd doorgebracht aan het strand en een paar keer samen gegeten in restaurants. Hoewel ik mezelf prima weet te vermaken, is het soms wel fijn om contact te hebben met anderen.
Interessant voor de thuisblijvers: in Hoi An heb ik allerlei souvenirs ingeslagen. Helaas zit daardoor wel m'n backpack ineens propvol, maar 't was ook allemaal zulk leuk spul!
De laatste dag in Hoi An zou ik om 18:00u met de bus vertrekken naar Nha Trang, en omdat ik moest uitchecken om 12:00u, moest ik mezelf tot die tijd nog even vermaken. De eigenaar van de homestay adviseerde me om de tour naar My Son te doen, een groot wandelpark waar 1000 jaar geleden tempels zijn gebouwd. Dus dat maar gedaan! En hoewel het snikheet was bij de tempels (soms echt niet leuk meer) ben ik toch blij dat ik die tour nog heb meegepikt. We hadden bovendien een geweldige reisleider waar je ademloos naar luisterde als hij iets vertelde. Een natuurtalent! De eerste keer dat ik hem hoorde praten moest ik een beetje lachen, omdat ik me afvroeg of zijn manier van vertellen écht was of dat hij een toneelstukje opvoerde. Zo'n stem die je hoort als je een actiefilmtrailer op tv voorbij ziet komen, en alles wat je hoort, echt enorm spannend is! Het bleek toch écht zijn eigen stem en het was fantastisch! Jammer dat ik er niet een stukje van heb opgenomen, zoals andere tourleden deden.

's Avonds dan toch echt het gezellige Hoi An achter me gelaten en in de slaapbus vertrokken naar Nha Trang, een badplaats die 12 uren verderop ligt. Dit keer had ik me goed voorbereid: wc-papier in de broekzakken gepropt en vochtige schoonmaakdoekjes in de tas. En ik had beide ook echt nodig! Bij 4 van de 5 pauzeplaatsjes kon je je behoefte weliswaar doen, maar dan zonder de pot. En na je boodschap spoel je door met een emmer water. Weer een ervaring rijker. En toch best vreemd om op de grond te zitten in een toilet, maar ach, het werkt!
Ik moet zeggen dat ik wonderbaarlijk goed heb geslapen in de bus! Dit keer voldoende beenruimte, geen snurkers en prima rijgedrag van de buschauffeur, waardoor ik 5:30u dan ook veilig aankwam in Nha Trang. Ik hoor ook wel andere busverhalen en dan kom ik er tot nu toe nog steeds goed van af.

In het hostel in Nha Trang liep ik natuurlijk veel te vroeg binnen, want inchecken kan pas vanaf 12:00u. Maar wat een gelukje: de schoonmaaksters hadden de gedeelde kamer al voor me klaargemaakt, omdat de vorige slapers de avond ervoor al hadden uitgecheckt. Om 6:00u sloop ik de kamer binnen, omdat mijn twee andere kamergenoten uiteraard nog lagen te slapen. Best grappig om hen met een dromerige blik te zien opkijken wat daar ineens binnen komt lopen. 5 seconden later sliepen ze weer. Ik ben het stapelbed opgeklommen en heb mezelf ook neergegeven op het matras om nog even door te slapen tot 09:00u. Zzzzz...
Daarna in Nha Trang ontbeten en een beetje rondgelopen. En het klopt wat er wordt gezegd over Nha Trang: niet zozeer sfeervol en veel Russen. Menukaarten worden zelfs in het Russisch aangeboden. Overigens wel een heerlijk toetje bij de lunch gehad: gegrilde banaan in kokoscrème met pinda's. JAM-MIE!
's Avonds uit eten geweest met m'n Australische kamergenoot. In het begin was het wel leuk, dan leer je elkaar wat kennen. Maar ik vond het niet erg toen ons etentje voorbij was. ;) Hij bleek toch niet erg aangenaam gezelschap. Tjah, soms heb je dat.

De volgende ochtend ben ik om 08:00u met de bus vertrokken naar Mui Ne, waar ik nu alweer mijn laatste dag doorbreng. Hier zijn alleen de rode zandduinen interessant en voor de rest is het vooral lekker relaxen aan het strand en bij zwembad in het hostel. Echt zoooo vervelend! :P Een beetje cocktails drinken, liggen bakken in de zon en luisteren naar hypnotiserende zeemuziek. Daar zit toch niemand op te wachten?
Eerder deze week heb ik de tour naar de rode zandduinen gemaakt. Voorafgaand aan de zandduinen zijn we eerst door een smal riviertje gaan lopen om een waterval (bleek achteraf een watervalleTJE) te bezichtigen, en daarna zijn we in een vissersdorpje gestopt om te zien hoe die mensen daar te werk gaan. Voor de restaurants zag je allemaal bakken met water waarin allerlei zeedieren lagen, klaar om opgegeten te worden. Ik word er niet vegetariër door, maar om ze zo in die bakken te zien is ook geen pretje.
Na een paar uur dan toch echt aangekomen bij de zandduinen. Het zag er mooi uit, maar de grijze wolken boven ons beloofden niet veel goeds. En ja, daar had je het gedonder al... Na (gelukkig nog!) een kwartier te hebben rondgelopen op de zandduinen, kwamen de regen met bakken uit de lucht vallen. De buschauffeur seinde naar ons dat we terug de bus in moesten om weer terug te rijden naar het hostel. Strak plan. De wegen lagen inmiddels onder water, wat het busritje tamelijk spannend maakte. Na 20 minuten zagen we weer een blauwe hemel en droge wegen. Maar, al met al was dit ook weer een ervaring waar ik toch wel van geniet!

Morgenochtend om 7:00u vertrek ik met de bus naar Da Lat, een plaatsje in de bergen waar het 's avonds fijn 'afkoelt' naar 25 graden. In Da Lat blijf ik vier nachten voordat ik naar Ho Chi Minh City (voormalig Saigon) reis.

Dit was het eerst wel weer! Tot de volgende keer mensen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 32906

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: