Laatste dagen Dalat en ziekjes in Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Laatste dagen Dalat en ziekjes in Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Dalat en ziekjes in Ho Chi Minh City

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 Juli 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn dagen in Da Lat waren erg leuk! Een dagtour op de motor met Messi, canyoning, veel gezelligheid gehad met de jongens (en het meisje dat met een van hen getrouwd is) van het hostel en lekker rondgelopen in en om het centrum. Met een aangename temperatuur en een koel windje is dat prima te doen, vergeleken met andere steden. :)
Bij dit verslag ook nog de foto's van canyoning.

Eergisteren ben ik 8:00 uur met de bus vertrokken naar Ho Chi Minh City. Daar kwamen we ongeveer 16:00 uur aan, dus nog een redelijk lange rit. De plek waar we werden afgezet lag gelukkig niet ver van mijn hostel vandaan. Binnen 5 minuten ernaartoe gelopen en daar mijn eerste, fijne rainshower gehad. Dat is nog es fijn binnenkomen! In Ho Chi Minh City is de koele bries niet meer, helaas... Ik heb die dag niet meer veel gedaan, alleen ergens gegeten en vroeg op bed gegaan.
De dag erop voelde ik me niet lekker, last van de maag en hoofdpijn. :( Nog wel ontbeten en daarna toch maar de straat opgegaan om de stad te verkennen, omdat dit toch echt de laatste volledige dag in Vietnam is. Ik zou een flinke wandeling door de stad maken en langs allerlei bezienswaardigheden gaan, maar de maag en de knieen lieten dit helaas niet toe. Daarom de kortste weg naar het War Museum gepakt, want die wilde ik sowieso zien.
Eenmaal daar kijk je je ogen uit. Erg indrukwekkend om de foto's te zien en de verhalen te lezen.
Na het War Museum ook weer in een rechte lijn teruggelopen naar het hostel om daar op bed te ploffen. Bah, niks aan zo. Aan de andere kant, waar m'n gezondheid misschien enige invloed heeft op het oordeel: ik vind de stad niet erg leuk om rond te lopen. Enorme drukte in het verkeer, maar op een minder leuke manier dan in Hanoi. Veel auto's, grote gebouwen, veel mensen die (in tegenstelling tot mensen in andere steden) het woord 'nee' niet begrijpen... Kortom, niet zo'n leuke sfeer als in andere steden in Vietnam. Maar goed, de knieen en de maag hadden misschien ook wel een kleeeeeein beetje invloed op m'n humeur. ;)

Weer in het hostel heb ik vooral op bed gelegen en paracetemol geslikt, die prima hun werk deden! Tussendoor wat chips en biscuitjes gegeten en water gedronken. 's Avonds eigenlijk geen honger, maar ik moet toch wat eten, dus een paar happen spaghetti bolognese naar binnen gewerkt.
De dag erop (vandaag) voel ik me alweer een stuk beter. :) Ik merkte dat beweging voor de maag geen kwaad kan, dus in de kamer tot check-out veel gedanst, haha!

Nu wacht ik in het hostel nog een paar uurtjes voordat ik met de taxi naar het vliegveld ga. Omdat ik het nog aan tijd heb, laat ik me straks nog even fijn een uurtje masseren. Bovendien heb ik nog geld dat ik op 'moet' maken. ;)

Dit was dan toch echt het laatste verslag! Al met al een fantastische tijd gehad in Vietnam, ik kan het iedereen aanraden om ernaartoe te gaan. Bedankt voor de reacties en tot ziens in Nederland.

  • 01 Juli 2017 - 23:19

    Christa:

    Haaaaaai, nou gelukkig duurde t ziek zijn maar even en was het in het laatst van je reis! Mooie foto's van het canyoningen! Tot gauw! Doeiiiii

  • 03 Juli 2017 - 18:39

    Tante:

    Jammer...de laatste dag geveld:( Maar inmiddels weer heelhuids thuis met een prachtig avontuur in't rugzakje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 4720
Totaal aantal bezoekers 32898

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: