Van alles wat! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Van alles wat! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Van alles wat!

Door: Kneitere

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 Oktober 2011 | Australië, Magnetic Island

Hallootjes!

Inmiddels weer een week verder en van alles gedaan! Bijna elke dag vroeg op voor een activiteit. Wat heb ik zoal gedaan:
- Cairns
- Skydiven vanaf het hoogste punt (14.000 voet)
- Cape Tribulation (een regenwoudtour)
- Duiken en snorkelen in the Great Barrier Reef
- Magnetic Island
- een mini-dierentuin bezocht met slangen, koala's, krokodillen, spinnen, papegaaien, etc.
Lees verder voor uitbreiding!;)

Cairns
Ik ben ongeveer 5 dagen in Cairns geweest, vooral omdat ik vanuit daar een aantal activiteiten had geboekt. In Cairns zelf viel niet veel te beleven, dus als ik geen activiteit had, verveelde ik me nog wel eens. De omgeving van Cairns is wel heel bijzonder. The Great Barrier Reef is om de hoek, Cape Tribulation is in het noorden van Cairns, Port Douglas is ook in het noorden van Cairns en heeft prachtige stranden, etc.

Skydiven
Aaaaaaaaahhhh!!! Dat was echt zooo fantastisch! Ik werd 's ochtends 7 uur in Cairns opgehaald, want het skydiven zelf was in Mission Beach (ten zuiden van Cairns). Eenmaal daar aangekomen de nodige formulieren ingevuld (skydiven is gevaarlijk en als je tekent begrijp je de consequenties blah blah blah...) en toen gewoon wachten totdat ik aan de beurt was. Per vlucht gaan er ongeveer 7 koppels en ik zat natuurlijk in de laatste groep. Op het laatst werd ik echt ongeduldig, want ik zag iedereen terugkomen na het skydiven en het moest wel zooooo mooi zijn! Maar na dik 3 uren wachten, mocht ik eindelijk de bus in. Met de bus reden we naar het vliegveld en vanaf daar de 14.000 voet opzoeken. Oh, ik heb ook betaald voor het maken van foto's en dvd tijden het springen. Dus die zien jullie wel als ik thuis ben:P.
Waar waren we? Oh ja, in het vliegtuig... De vlucht zelf was ook al heel mooi, omdat je uitzicht had over het regenwoud EN the Great Barrier Reef. Na ongeveer een kwartier vliegen zaten we op het beloofde punt en de deur van het vliegtuig ging open... Zelfs op dat moment was ik nog aardig relaxed, maar toen ik het eerste koppel zag springen/vallen moest ik stiekem even slikken. Binnen 1 seconde waren ze verdwenen, haha!! En sinds dat moment sprongen alle koppels binnen 5 seconden achter elkaar door. Toen ik aan de beurt was, moest ik m'n benen buiten het vliegtuig plaatsen en met m'n hoofd tegen de borst van mijn skydiveinstructeur aanleggen (die zat namelijk op m'n rug;)). En serieus, ik kreeg niet eens de tijd om bang te worden, want voor ik het wist vielen we al naar beneden. De eerste 10 seconden vielen we met onze rug naar beneden, dus we zagen het vliegtuig al heeeeeel snel kleiner worden. Wat ging dat snel!!!! En daarna had ik nog 50 seconden freefall over om van het uitzicht te genieten. Wauw, wat een goed gevoel gaf me dat!! De wind die suisde om m'n oren en ondertussen werd ik ook nog gefilmd. Natuurlijk moest het wel een leuk filmpje worden, dus heb ik ook even mijn best gedaan voor de camera, hihi! En ik moet eerlijk bekennen: ik zeg werkelijk NOOIT het f-woord, maar tijdens die sprong heb ik er toch behoorlijk wat uitgevloekt.. van enthousiasme, haha! Na een totaal van 60 seconden werd de parachute geopend en kon ik heerlijk rondzweven en van het uitzicht genieten. Ondertussen speelde mijn skydiveinstructeur wat met de parachute (rondjes draaien enzo...). 3 - 5 minuten later landde ik weer veilig en wel met beide benen op de grond. Mijn oren voelde ik wel, maar het maakte niet uit... want ik had net een fantastisch spannende en mooie ervaring achter de rug!:D

Cape Tribulation
Voor de Cape Tribulation tour werd ik ook alweer 's ochtends vroeg opgehaald. Als eerst gingen we naar Wild Life in Port Douglas, een kleine dierentuin met cassowary's (zoek maar op Internet op hoe die eruit zien), papegaaien, flying foxes (soort vleermuizen met een vossenkop), vogels, leguanen, etc. Daar mochten we een uurtje rondlopen en foto's maken, wat lang genoeg was om alles goed te kunnen zien.
Na Wild Life reden we door naar het werkelijke Cape Tribulation. Onderweg zag je de omgeving duidelijk veranderen van platteland met bergen naar een tropisch gebied. Rond 12.00 uur kwamen we daar aan en stond er een heerlijke steaklunch op ons te wachten. Daarna hadden we nog even tijd om het strand te bezichtigen als we dat wilden.
De rest van de dag hebben we vooral rondgelopen door het regenwoud en langs de Daintree River. Tot slot werden we op een boot gezet en zijn we stukje gaan varen op de Daintree River om krokodillen te spotten! Iedereen op de boot zat om zich heen krokodillen te zoeken, maar dat was niet zo gemakkelijk... pas 15 minuten later kwamen we op een plek waar we 2 krokodillen in het water zagen dobberen. Dat moment was toch wel heel leuk, omdat dat de eerste krokodillen waren die ik in het wild zag! Van veraf leek hij misschien een meter lang, maar onze tourleider zei dat hij wel minimaal 3,5 meter moest zijn. Schijn bedriegt dus, hihi!
Na ons boottochtje werden we door de buschauffeur weer netjes afgezet bij ons eigen hostel.

Duiken en snorkelen (Great Barrier Reef)
Ook voor deze tour mocht ik weer fijn 's ochtends vroeg inchecken (ik heb weinig dagen gehad dat ik kon uitslapen!!) voor de duik-, boot- en snorkeltocht. In Cairns stapten we met de groep op de boot en binnen 2 uren lagen we midden op de Great Barrier Reef. Nou, ik kan je zeggen... die 2 uren waren niet fijn! Na een uur kregen we in een hokje instructies over het duiken en snorkelen (gebruik van bril, signalen/gebaren onder water, etc.), maar die boot ging zoooo erg op en neer dat ik er beroerd van werd. Dus tijdens de uitleg ben ik maar weer veilig op het dek gaan zitten en zoveel mogelijk frisse wind proberen op te snuiven. Dan GING HET NOG WEL! Ik was dan ook heel blij toen we eenmaal stil op het water lagen, want sindsdien had ik nergens meer last van:). De overige instructies over het duiken heb ik later nog te horen gekregen en ik werd in een duikgroep gedeeld. Het was de bedoeling dat je in een groep van 4 duikt + een duikinstructeur. Als je dan onder water bent, haak je met z'n 4en in (vanwege de veiligheid) en maak je op die manier je duiktochtje. Ik zat natuurlijk weer in 1 van de laatste groepen, maar ondertussen kon je wel snorkelen:). Dat vond ik ook al geweldig, had ik trouwens ook nog nooit gedaan. De Great Barrier Reef is een supermooi onderwatergebied. Tijdens het snorkelen zag ik al een schildpad, een aantal verschillende vissen, maar helaas geen haaien...
En toen was Marleen aan de beurt, whoehoe!!! Ik had zin om te duiken, was helemaal voorbereid op alles en wist dus precies wat ik onder water moest doen, dankzij de instructies. Ik trok mijn duikoutfit aan, bril en snorkel op, flippers aan en... gaan met die banaan!! Met z'n 4en lagen we in het water, maar we moesten eerst nog aan de boot hangen en oefenen met het ademhalen. Dat ging prima:). Toen was het tijd om omlaag te gaan!:D Met z'n allen gingen we eerst nog geen meter onder water, zodat onze duikinstructeur kon checken of het goed ging met iedereen. En op dat moment kreeg ik problemen... Ik kon goed ademhalen en voelde me relaxed, maar ik kreeg last van m'n oren. Op dat moment dacht ik: geen probleem voor Marleen, want Marleen weet hoe ze moet klaren! Dus dat deed ik, maar dat hielp misschien voor 5 seconden. Daarna deden m'n oortjes gewoon weer pijn hoor! Ik seinde naar mijn duikinstructeur dat ik last had en ik kwam weer boven water. Een andere instructeur op de boot hielp me me voor te bereiden op een tweede poging, dus binnen 10 seconden was ik weer onder water. Kreeg ik niet weer hetzelfde probleem?? Ik probeerde weer te klaren, maar het hielp niet veel. Dus ik weer naar boven en aan de instructeur vragen wat ik verkeerd deed, maar dat wist hij ook niet. Dus ik voor een derde keer proberen, maar toen ging ineens alles fout... Water kwam in de bril, ademhalen ging niet meer goed en ik had nog steeds last van m'n oren. Toen raakte ik lichtelijk in paniek en ben ik weer naar boven gegaan. De instructeur zei dat ik het nog maar eens moest proberen, maar ik was al helemaal van slag:(. Ik voelde me op dat moment zo STOM!! Ik snapte er niks van... Waarom lukte het nou niet? Uiteindelijk ben ik dus niet meer gaan duiken en daar baalde ik ontzettend van. Totdat... we met de boot naar een tweede plek gingen varen. Daar ben ik weer gaan snorkelen en daar was het nog veeeeeeel mooier dan op de eerste plek. Tijdens het snorkelen heb ik me verwonderd (en soms ook doodgelachen!) om de meeste mooie, kleurrijke maar ook gekke vissen. Na mijn snorkel-halfuurtje was ik weer helemaal gelukkig en had ik er vrede mee dat ik niet meer heb gedoken:). Gelukkig maar!!

Magnetic Island
Na Cairns en alle activiteiten ben ik met de bus naar Townsville gereisd, waar de veerboot naar Magnetic Island op me lag te wachten. Magnetic Island kun je qua grootte misschien wel vergelijken met Schiermonnikoog, maar de natuur is was daar natuurlijk heel anders! Lekker berg- en heuvelachtig, droogte, zon en zee! Ondanks de rust op het eiland, was het voor mij net een paradijs:) De wandelpaden zijn daar net korte hike-tochten, omdat je constant omhoog, omlaag en over stenen en zand moet lopen. Dat vond Marleen wel leuk!:D Oh trouwens, voordat ik op Magnetic Island aankwam, werd aan ons verteld dat er een wilde krokodil in de wateren van Magnetic Island was gesignaleerd. Helaas heb ik niet met hem mogen kennismaken;)
Op Magnetic Island heb ik Bungalow Bay bezocht, een mini-dierentuin waar ik met alle gewilde dieren GRATIS op de foto mocht (behalve de koala)! Dat is erg uniek, want op de meeste plaatsen moet je betalen voor de foto's. Dus ik kon op de foto met een slang, een krokodil, twee leguanen, een papegaai en natuurlijk de koala. Whoehoe!!:)
Voor de rest heb ik weinig op Magnetic Island gedaan. Ik genoot eigenlijk wel van die rust, even geen activiteiten... alleen maar zwemmen in het zwembad en lekker in de zon liggen!:)

Inmiddels zit ik in Airlie Beach en morgen begint mijn volgende tour: op een zeilboot naar en langs de Whitsundays! Een eiland/eilanden met spierwitte stranden. Ik heb er weer zin in mensen!!:)
Tot de volgende keer! Ik heb ook weer nieuwe foto's geplaatst. Helaas niet van het skydiven, want die staan allemaal op dvd.

  • 27 Oktober 2011 - 20:30

    Ger:

    leuk verslag, geweldige belevenis.
    veel plezier nog daar. ik lees het allemaal wel en hoor graag later nog meer, groetjes ger

  • 29 Oktober 2011 - 18:00

    Christa:

    Ik krijg het Spaans-benauwd van al die beesten! Op dat 'gewone' wandelpad kan ook van alles lopen!! Vreselijk!!
    Maar ja....de activiteiten vind ik super! Erg leuk om te lezen dat je dat allemaal hebt gedaan!!! Ben ook benieuwd naar de DVD.
    Nou geniet nog maar ff het is nog een maand! En ik zie uit naar het volgende verslag/foto's!

    doeiiii kus ons!

  • 29 Oktober 2011 - 20:54

    Aatje:

    Aaahw die foto van die koala is echt zo lief!!! Jaja ik heb je kaart echt net ontvangen :D jippiejjj! Allereerst moet ik toch even zeggen wat een mooi handschrift je hebt ;). En ten tweede; je moet echt even uggs halen want dan kunnen je voetjes er deze winter weer even tegenaan :D. Wat zeg ik: de komende winters :P. Dus toch skydiven *nogjaloerserdanikalwas* wat vet,vet,vet! Dus toch nog goed weer... Dat duiken klonk ook erg spectaculair. Jammer van die probleempjes :(. Kijk weer uit naar je volgende verhaal en die leuke foto's :D. Ennuh dat 'bijkletsen' klinkt goed! (btw met mij gaat verder alles goed... 'lekker aan het leren' voor 3.1 en onderzoek enzo...stageplek is erugg leuk enn ik ben aangenomen bij van der Valk!--> dat is voor jou een vervanjebedshow haha) Maar ik lees net dat je over een maand 'alweer' terug bent :O dat gaat echt snel!! Geniet!

    Dikke kus Amarins

    p.s. Zo en nou hang ik je kaartje mooi op mijn magneetbordje :).

  • 30 Oktober 2011 - 17:16

    HJ:

    Toch weer knap lang verhaal gemaakt:P
    Uiteraard wist ik het meeste al wel, maar wel leuk weer te lezen;)
    Veel plezier nu op je boot!
    Bijna weer fijn hier!
    Dikke kus
    Ps. leuk broekje aan op je fotos haha

  • 06 November 2011 - 11:48

    Oma:

    lieve Marleen, hartelijk bedankt voor je mooie kaart. Fijn dat je nog steeds zo geniet daar van al die mooie dingen.
    Best ook wel griezelige! Ik heb al je reisverslagen gelezen. Ook fijn dat je eind november weer thuis bent hoor!
    liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 33045

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: