Brisbane, Kuala Lumpur en... weer thuis! - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Brisbane, Kuala Lumpur en... weer thuis! - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Brisbane, Kuala Lumpur en... weer thuis!

Door: Kneitere

Blijf op de hoogte en volg Marleen

02 December 2011 | Nederland, Sneek

Helleu daar!

Bij deze dan mijn laatste verslag over mijn fantastische tijd in Australie die nu dan toch voorbij is...

Brisbane
De laatste week in Australie heb ik in Brisbane doorgebracht. Brisbane is een vrij grote stad met ongeveer 1,4 miljoen inwoners. Veel hoge gebouwen, groot centrum en de Brisbane River waren heel kenmerkend voor deze stad. Voor de rest zijn er niet veel activiteiten die je daar kunt doen, los van musea en wandelingen maken. Ik heb dan ook vooral gewandeld en lekker relaxed deze laatste week. De wandeling langs de Brisbane River was voor mij het hoogtepunt daar. Je kunt de wandeling zo lang maken als je zelf wilt, omdat er om de 1 a 2 km wel weer een brug is die je terug leidt naar het centrum. Ik heb ongeveer 2 a 3 uren gewandeld. Dankzij de kronkelige vorm van de rivier, kun je Brisbane vanuit veel verschillende perspectieven bekijken, en dus ideaal om lekker veel foto's te maken!
De laatste dagen in Brisbane kreeg Marleen toch wel zin om naar huis te gaan. De stad had ik inmiddels wel gezien, dus min of meer had ik mijn tijd daar al afgesloten en ik was klaar om naar huis te gaan. Op 28 november was het dan zover... om 10.00 uur uitchecken en toen nog tot 23.50 uur wachten op het vertrek van het vliegtuig... En toen: ZEG MAAR DAG TEGEN AUSTRALIE!:) Toen ik in het vliegtuig zat, keek ik naar buiten en nam ik in mijn gedachten afscheid van Australie. Ik heb wel even echt naar buiten gezwaaid, haha! Op dat moment heb ik toch even geglimlacht en ik dacht: Wauw... 2,5 maand in Australie geweest... en wat heb ik genoten!! BEDANKT AUSTRALIE!:)

Kuala Lumpur
De vlucht van Brisbane naar Kuala Lumpur duurde 8 uren. Omdat we op zo'n laat tijdstip vertrokken vanuit Brisbane, had ik gehoopt om nog even te slapen in het vliegtuig, maar helaas... Doordat ik heel moe was maar niet kon slapen, duurde de vlucht voor mij erg lang. Om 6.15 uur, lokale tijd in Kuala Lumpur, kwam ik aan op het vliegveld. Daar was ik heel blij mee! En het grootste lichtpuntje op dat moment... ik had een luxe hotelkamer tot mijn beschikking voor de hele dag, gratis! Deze zat namelijk inbegrepen bij het ticket. Niet geheel verkeerd dacht ik zo! Dus bij aankomst ben ik ook meteen naar het hotel gelopen, want mijn ogen stonden op half 7. Eenmaal in het hotel wist Marleen niet wat haar overkwam. Het was luxer dan luxe, haha!
In de hotelkamer heb ik me even snel verwonderd over de luxe van de kamer, maar daarna is Marleen ook snel op bed gaan liggen. Omdat ik in Kuala Lumpur een hele dag moest/kon doorbrengen (23.59 uur zou namelijk mijn vliegtuig naar Schiphol vertrekken), was ik van plan om ook nog het centrum van Kuala Lumpur in te gaan. Dus ik heb de wekker gezet en om 13.00 uur is Marleen met de bus naar het centrum gereden. Het centrum daar is aardig groot, maar niet alle winkels zitten op één plek. Je hebt een centrum met Indiase winkels, Chinatown en nog wel een paar van zulke centra. Ik heb alleen rondgelopen in "India", want anders moest ik de trein pakken, wilde ik andere centra zien. En daar had Marleen geen zin in, want ze was nog steeds erg moe:P. Maar toch was India al heel leuk en ik heb me erover verbaasd hoe goedkoop het is in Maleisie! Ik had 100 ringgit gepind (= ongeveer € 25,-) en ik had er moeite mee om door mijn geld heen te komen die dag, haha! Een vol bord eten met versgeperste jus kostte me nog geen € 3,-... Niet normaal toch?? En 't was nog lekker ook!;)
Rond 17.00 uur is Marleen weer teruggegaan naar de hotelkamer en daar heeft ze nog een heerlijk bad genomen en lekker uitgerust op bed.
En toen... was het ineens 23.59 uur en vloog Marleen terug naar Schiphol:). Gelukkig heb ik deze vlucht wel lekker geslapen en ging de tijd ook ineens wat sneller!

Weer thuis!
Na een goede vlucht te hebben gehad, kwam ik rond 6.00 uur op Schiphol aan. Ik hoefde ook niet lang op mijn bagage te wachten, waar ik erg blij om was, want... mijn lieve paps, mams en HJ stonden me op te wachten in de hal:). En wat was het fijn om hen te weerzien! Ik voelde ineens een paar vliegjes in m'n ogen;)... Zelfs de frisse lucht buiten vond ik erg fijn! Dat was weer eens wat anders dan een minimaal-30 gradendag.

Thuis werd me ook gevraagd: "Vind je het wel weer fijn om thuis te zijn?" En ik antwoordde elke keer hetzelfde, wat ook de waarheid is: "Het is perfect zo... Ik heb een onvergetelijke tijd in Australie gehad, maar wat vind ik het weer fijn om thuis te zijn.":) Voor mijn gevoel heb ik mijn reistijd nu ook afgesloten en het is nu weer tijd om mijn normale leventje weer op te pakken.. Hoewel ik op dit moment nog niet echt aan school wil denken, denk ik niet dat het me veel moeite zal kosten om de draad weer op te pakken. Misschien dat ik in Australie een beetje heb geleerd om wat meer ontspannen te zijn? De meeste mensen daar zien wel hoe het komt en gaat... Op dit moment voel ik dat ook wel zo, en daar geniet ik ontzettend van, haha!

Voor iedereen die dit nog leest en die de afgelopen 2½ maand berichtjes heeft geplaatst, verhalen hebben gelezen en/of aan me hebben gedacht: bedankt!!:)

ps. De laatste foto's zijn ook al te bezichtigen... Dag mensen!!!

  • 02 December 2011 - 14:48

    Bonny:

    Ohhh wat een leuke verslagen (moest ff wat inhalen, want had de vorige twee ook nog niet gelezen)!! Maar ik ben stiekem ook wel weer blij dat je helemaal opgeladen thuis bent, want ik heb wel m'n studiemaatje gemist:P!!! Lekker bijkomen meid en tot snel! Contact me maar als je er weer klaar voor bent:D... Echt super!

  • 06 December 2011 - 14:15

    Aatje:

    Hee Marleen! Wauw wat een mooi laatste verslag! En je bent al eventjes thuis lees ik hier 30 november? Wat fijn dat je het zo hebt kunnen afsluiten 2,5 maand is natuurlijk niet niks in Australie! En gelukkig ben je veilig thuisgekomen. Hopelijk zie ik je snel en dan gaan we even een drankje doen ;). Liefs, Amarins p.s. zal maar niet vragen of je het fijn vindt om weer thuis te zijn want dat hoor je zo te lezen wel vaker hihi (a)

  • 06 December 2011 - 19:05

    Christa:

    Jo!!
    Ja ik vond het steeds super leuk om al je verslagen te lezen! Dat bord eten.....jeetje zeg. En dat JIJ moeite moest doen om die 25 euro op te maken. Ik wil daar ook heen!!!!!
    hahahhah Leuk zeg. Live verslag en beelden heb ik al gehoord/gezien. Harstikke leuk allemaal!
    Nou we zien je fotoalbum binnenkort vast wel eens.....Als je alles hebt ingeplakt!

    doeiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 2254
Totaal aantal bezoekers 33040

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: