Noosa en Maroochydore - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Noosa en Maroochydore - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Noosa en Maroochydore

Door: Kneitere

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 November 2011 | Australië, Maroochydore

Hallootjes!

Nog maar 9 dagen te gaan voor vertrek dus dit zal ongeveer het enelaatste verslag zijn van mijn mooie tijd hier in Australie...
Inmiddels had ik al mijn tours en activiteiten afgerond na Fraser Island, dus sinds Noosa heb vooral lekker niks gedaan en genoten van de wandelingen en de omgeving. Wel heb ik nog spontaan een jetskitour gedaan, maar daarover straks meer;).

Noosa
Noosa was een echte strandplaats. Eigenlijk bestaat de plaats Noosa niet, omdat het uit meerdere "Noosa's" bestaat. Je hebt Noosa Junction, Noosa Heads, Noosa Ville... Ik verbleef in Noosa Junction, lekker dicht bij het strand. Noosa heeft ook zijn eigen nationale park. Het is eigenlijk 1 groot bos waar je verschillende wandeltochten op verschillende niveaus kunt doen. Mijn wandeling was redelijk neutraal... af en toe wat klimmen en een niet al te lange tocht. Op dat moment was ik nogal moe en overdag was het daar altijd errug warm! Trouwens... ik ben 's middags wel vaker moe in Australie. Soms doe ik zelfs een middag'tukkie' (aldus Bassie, van Adriaan:P). Maar enfin, het nationale park was erg mooi en heel vredig. Ideaal om in rond te wandelen dus! Voor de rest heb ik lekker op het strand gelegen en milkshakes gedronken. Het hostel waar ik in verbleef was ook heel goed, dus soms bleef ik een dagje in het hostel zelf. Dat mag, ik ben tenslotte op vakantie:P. Dat bedacht ik me laatst... Eigenlijk ben ik niet een echte backpacker, maar heb ik meer een soort lange vakantie. Dit leventje is soms veel te luxe, haha!

En toen.... eigenlijk zou mijn volgende stop in Brisbane zijn. Maar... Toen ik in Melbourne was, ging ik naar St. Kilda (wijk in Melbourne) en daar was een San Churros. San Churros is een chocolaterie waar ze ECHTE hot chocolate serveren, samen met Spaanse donuts en gesmolten chocolade als dip (of had ik dit al eerder verteld?). En ik had gehoopt er voor mijn vertrek nog 1 tegen te komen, want die traktatie was werkelijk hemels, hihi! Ik verwachtte dat er in Brisbane wel een San Churros zou zijn (omdat het een vrij grote stad is), maar ik wilde toch het zekere voor het onzekere nemen. En via Internet kwam ik erachter dat er niet 1 in Brisbane is, maar WEL in Maroochydore, een plaatsje tussen Noosa en Brisbane in. Wat een geluk!! Mijn laatste kans op goddelijke chocola was daar...

Maroochydore
Eigenlijk klinkt het heel slecht dat ik alleen voor de chocolaterie naar Maroochydore ga, maar als je het kon proeven... MAMA MIA;)!! Dus eenmaal in Maroochydore ben ik ook gelijk naar San Churros gegaan en ja hoor... alle goede herinneringen kwamen weer terug:P.
Maar het mooiste is nog... achteraf ben ik heel blij dat ik naar Maroochydore ben gegaan, ook zonder San Churros. Dit is misschien wel 1 van de fijnste plaatsen waar ik in Australie ben geweest. Het is hier heel vredig, weinig toeristen maar ondertussen toch een soort van Hawaiaanse sfeer. Ik zou vandaag eigenlijk naar Brisbane vertrekken, maar ik heb mijn hostelboeking daar geannuleerd en nog 2 extra nachten in Maroochydore geboekt, dit ook mede voor het hostel zelf. Daar zaten/zitten heel weinig backpackers, dus het is lekker rustig. Daar houdt Marleen wel van:P. Ja echt! Het zwembad voor jezelf, geen dronken mensen op je kamer en alle ruimte in de keuken om voor jezelf een lekker maaltje te koken. Prima, dacht Marleen zo!
Dus bij deze blijf ik nog 2 nachten in Maroochydore en maandag vertrek ik dan toch echt naar Brisbane.

Oh ja! De jetskitour, hihi! Die heb ik vandaag gedaan. Van tevoren twijfelde ik nog of ik de tour wel wilde doen, want het kostte me $180 voor 2 uurtjes... Oepsie! Maar ach, dit was mijn laatste kans om ooit eens op de jetski te zitten en mijn laatste kans om een leuke activiteit te doen hier in Australie! En ik heb wijze mensen mij laten informeren dat geld geen rol speelt in mijn avontuur, dus tjah, 1 en 1 is 2!;) Ik kon kiezen uit 3 tours: Eco Tour (45 km), River Rush (60 km) en Ocean Tour (45 km). De eerste en derde waren het minst lang en zijn de traagste tours. Dus je snapt al dat ik voor de River Rush heb gekozen. Marleen houdt wel van een uitdaging;).
De eerste 10 minuten kregen we instructies over de jetski en daarna gingen we gelijk al het water op om te oefenen. Ik zat alleen op de jetski en er was nog een koppel dat samen op een jetski zat, en dat was dan de hele groep. Ik vond het allemaal wel prima, zolang ik maar lekker kon jetskieen, hihi! Toch was het wel even wennen de eerste 5 minuten... Ik had nog nooit op een jetski gezeten! Als je op een fiets zit, en je beweegt je lichaam naar links, dan fiets je automatisch ook naar links. Maar toen ik dat op de jetski deed, gebeurde er niks:P. Dus af en toe vergat ik te sturen, oftewel, de eerste 5 minuten zat ik lekker te klungelen op de jetski, hihi! Maar!! Als Marleen het eenmaal onder de knie heeft, dan doet Marleen het ook goed;) (is met de meeste dingen zo bij mij...). Dus na 10 minuten volledige beheersing kon ik me lekker stoer gedragen op het water:P Ik voelde me geweldig! Het gaat zoooo snel! Het was nog veel beter dan de Scooteroo tour, dus... het geld dubbel en dwars waard!

Zo, dit was mijn verslag alweer... De volgende zal mijn laatste zijn!:)
Toedeledokie!

  • 19 November 2011 - 16:26

    HJ:

    Bijna weer bijelkaar:)
    Geniet van je laatste dagen!

    xx

  • 20 November 2011 - 12:41

    Iefke:

    na het jetski verhaal moest ik meteen aan buurman Gerrit denken ha ha.
    Die probeerde op het IJselmeer auto's op de Afsluitdijk in te halen.
    Btw: ik maak graag ruimte voor jou vrij in mijn keuken voor een lekker maaltje...
    Hee liefie geniet van je laatste dagen daar!

  • 20 November 2011 - 13:48

    Willy. :

    Jeetje, wat vliegt de tijd toch. Zo hoor ik dat je weggaat en zo kom je weer terug. Maar....je hebt wel heel veel gezien en meegemaakt, geweldig hoor!!
    We zullen vast wel mooie foto's en verhalen horen als je thuis komt. Héél veel plezier nog even en geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes Willy

  • 22 November 2011 - 19:50

    Christa:

    Ja gek he....kom je al bijna weer thuis! Ondertussen hebben wij de ouwe grieze alweer ontvangen vanuit Spanje! En is het weer hier al behoorlijk veranderd....veel mist en kou! Maar ach het heeft ook weer wat! Mooie foto's wederom en een leuk verslag om te lezen.
    Ik zou woensdag eerst even naar Schiphol toe om je op te halen, samen met M & S. Ik dacht leuk even...tot dat ik het tijdstip hoorde...ik ben dus SjaakAfhaak!!! :-(

    Nou tot volgende week dan maar weer! Laatste dagen nog maar even EXTRA genieten!! doeiiii xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 33039

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: