Whitsundays, Agnes Water en Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Whitsundays, Agnes Water en Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Agnes Water en Fraser Island

Door: Kneitere

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 November 2011 | Australië, Hervey Bay

Helleu!

Marleen zit nu voor haar laatste dagje in Hervey Bay en vertrekt morgen naar Noosa, een klein plaatsje vlak boven Brisbane. Inmiddels ben ik alweer een aantal ervaringen rijker, dus... tijd om iedereen weer even op de hoogte te brengen!

Airlie Beach: Whitsundays
In Airlie Beach kon ik 2 dagen rondsnuffelen en genieten, wat ik ook zeker even heb gedaan. Vanuit Airlie Beach startte mijn Whitsundays tour, een 2 dagen en 2 nachten tour op een zeilboot. Ook dit was weer een geweldige keus geweest! Tijdens de tour hebben we constant mooi weer gehad en tjah, als je dan lekker in je bikini op het dek ligt, kun je je niks beters wensen heur:). Misschien een pina colada, maar voor de rest was het volop genieten!
We hebben Whitehaven beach bezocht, gesnorkeld en natuurlijk gezeild! Whitehaven beach is het eiland waar de bekende witte stranden te vinden zijn. Het witte zand is eigenlijk geen zand, maar het heet 'silica'. Het is heel fijn en het was goed te gebruiken voor een huidscrub, wat ik natuurlijk ook heb uitgeprobeerd. En na de tijd had ik een heerlijke babyzachte huid, hihi!
De Whitsundays ligt nog in de Great Barrier Reef dus ik het wederom gesnorkeld in de Great Barrier Reef. Het was niet zo mooi als in Cairns, maar toch heb ik wederom genoten. Het is toch een heel andere wereld onder water, en dan heb ik nog niet eens gedoken (wat dus nog beter moet zijn!).
Voor de rest was het genieten van het varen, de zon, de wind en iedere avond van de prachtige zonsondergang:).

Rockhampton
Rockhampton was voor mij meer een tussenstop, want de busreis van Airlie Beach naar Agnes Water duurde mij te lang. Rockhampton ligt tussen deze 2 plaatsen in en daar heb ik een dag en nacht doorgebracht. Rockhampton is niet een bijzondere plaats voor backpackers, maar voor een dagje was het best leuk:). Dat was trouwens wel de eerste plaats waar ik ECHT leuke aboriginals heb ontmoet (in Alice Springs heb ik alleen dronken aboriginals gezien...). Ik zat in een parkje op een bank en toen kwamen er ineens een paar voorbij lopen. Binnen 15 seconden zeiden ze het volgende: "Hiya sis (sister)! How are ya sis? Where ya from sis? Have a good day sis!" Hahaha! Zooo grappig en vriendelijk:). En dat was mijn avontuur in Rockhampton;).

Agnes Water
Aaaaahhh! Agnes Water was een superplaats om te zijn, en achteraf baalde ik ervan dat ik maar voor 2 nachten had geboekt. Ik kon niet langer blijven, want mijn tour in de volgende plaats stond al geboekt en daar moest ik op tijd zijn. Maar goed, toch 3 dagen en 2 nachten veel plezier beleefd in Agnes Water, want...
In Agnes Water heb ik mijn eerste surfles gedaan en het was zoveel leuker dan dat ik van tevoren had gedacht! De surfles duurde in totaal 3 uren. We hebben de eerste 15 minuten instructies gekregen en daarna alleen maar gesurfd, nou ja, een poging tot...;) In het begin is het toch even wennen hoor! Als eerst moet je maar eens verder het water op gaan, oftewel, door alle golven heen zwemmen met je surfplank en daarna moet je nog eens wachten op een goede golf. Opzich ging het me wel redelijk af... Ik heb een paar goede golven gepakt, maar het probleem was dat ik van tevoren al bang was om van de surfplank af te vallen, haha. Dus dan bleef ik maar gehurkt op de plank zitten en dan bracht de golf me op die manier terug naar het strand. Ook wel erg grappig trouwens! Toch is het me 1x gelukt om op te staan en een tweede keer voor 2 seconden, hihi! Hoewel ik dus niet vaak ben opgestaan, was het ontzettend leuk om te doen! En de dag erop... oooh man.... m'n armen waren zo stijf als een (surf)plank. Leuke woordspeling he?:P Ja, vond ik zelf ook wel...
Uhm... Wat zei ik ook alweer? Eh... oh ja, veel spierpijn!! Dus kleren aantrekken en rugzak dragen kostte me veel moeite, maar na 3 dagen voelde ik me weer prima;).
OOK heb ik de Scooterootour gedaan in 1770, een plaatsje vlak naast Agnes Water. Samen in een grote groep rijden we op onze eigen scooter/motor over de wegen en genieten we van de omgeving. Onderweg kwamen we nogal wat kangoeroes tegen, maar dat boeide me niet zoveel, want ik wilde vooral lekker hard rijden, haha! Het hardste was 75 km/uur, en op een motor voel je dat toch wel! Echt zooooo leuk!:D Daar rij je dan... 75 km/uur op een weg met je stoere vuurhelm, een leren motorjack en tattoos op de borst... hahaha! Geweldig!
Naast deze tours heb ik een paar andere backpackers ontmoet waar ik een beetje bij mee heb omgehangen die 3 dagen. Het was hartstikke gezellig al met al!:) Ik heb er geen woorden meer voor...

Hervey Bay: Fraser Island
Na Agnes Water ben ik verder gereisd naar Hervey Bay, waar vandaan mijn Fraser Island tour startte. En ook dit was weer een onvergetelijk avontuur:). Eigenlijk was het zoveel beter dan wat ik me er van tevoren bij had voorgesteld! Ik dacht: beetje kamperen, wat rondrijden en op het strand rondhangen... maar het was zoveel meer dan dat! De omgeving op het eiland is heel bijzonder, want om de 10 km zie je een heel ander landschap en hele andere kleuren. We hebben een aantal mooie plekken gezien en we hebben in de meeste mooie en heldere wateren gezwommen:). Ook de groep was erg gezellig, wat toch wel een must is als je een tour doet. Dat maakt de tour gelijk al een stuk beter!
Er zijn veel verschillende Fraser Islandtours, maar bij de mijne mocht je zelf ook rondrijden in zo'n landcruiser. De wegen op Fraser is alleen maar zand en soms zoooo zacht, dat je er letterlijk doorheen moet scheuren. Ik kon het natuurlijk niet laten om ook eens achter het stuur te kruipen, haha! Die ervaring wilde ik niet missen! En ik had ook nog geluk, want onverwacht heb ik op 1 van de meeste uitdagende paden gereden hihi! In het begin was het nog wennen achter het stuur... We zitten in Australie, dus alles zit aan de andere kant. Na een afgeslagen motor en een paar schokkende bewegingen, kon Marleen eindelijk de wegen onveilig maken, haha! Ennn.... het was super!:D
Sowieso was heel Fraser Island 1 van de mooiste plekken die ik heb gezien in Australie.

De volgende stops vanaf nu zijn: Noosa, Brisbane, Byron Bay en weer terug naar Brisbane. Nog maar 2 en een halve week!:O

  • 11 November 2011 - 21:05

    Christa:

    Haaaai!

    Die stranden wow!!! Vet mooi!!! Tja je mag straks eerst wel een paar weken bij komen om als je avonturen te verwerken!!!! HAhahaha!
    Maar echt super leuk om alles weer te lezen! Echt leuk wat je allemaal doet! Geniet nog maar ff van je laatste weekjes!
    Doei doei tot gauw xxxx

  • 12 November 2011 - 14:46

    Jeroen,maria,johan:

    Heey marleen,

    Alles goed daar ? hier toppie
    Leuke foto's!
    Echt stoer hoe je op die motor zit.
    Al weer heel wat beleefd zo te zien.
    Het duurd idd niet lang meer en dan zien we je weer.
    Dan heb je vast nog meer sappige verhalen.

    tot snel.. liefs van ons

  • 13 November 2011 - 12:02

    Iefke:

    Hiya sis, fotogenieke aboriginals en kousenmannen zeker ja hm hm.
    Wat een prachtige activiteiten heb je weer gedaan. Zo te zien zit het weer ook erg mee.Nu nog een paar mooie weken voor de boeg. Geniet nooit met mate zou ik zeggen, en wij genieten van jou!!


  • 14 November 2011 - 16:03

    Aatje:

    Zeilen, surfen, met aboriginals kletsen en op een supercoole scooter rijden. Dat avontuur van jouw wordt alleen maar groter en mooier!!! En dan kunnen kangaroo's je al niets meer schelen :O. Ik hoop dat je de komende weken nog even flink geniet en neger wordt, wat zo te zien wel gaat lukken. Fraser Island klonk btw ook erg spectaculair. Geniet ze :D, :D!!!

  • 14 November 2011 - 18:37

    Berber:

    Hee Marleen!

    Super dat je het er zo naar je zin hebt. En wat beleef je er veel zeg! Om jaloers van te worden! Maar onwijs leuk om je verhalen te lezen! Haha, ik zie je al achter het stuur zitten in de auto....;) Genietse nog ff!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 33048

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: