Melbourne, Great Ocean Road en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Melbourne, Great Ocean Road en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Melbourne, Great Ocean Road en Adelaide

Door: Kneitere

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 Oktober 2011 | Australië, Adelaide

Ah goeie!
Na een aantal nieuwe en supermooie ervaringen is het tijd voor een nieuw verslag.

Melbourne
Ik heb bijna 2 weken in Melbourne gezeten. Niet zo groot als Sydney, maar toch een mooie stad! Ik heb vooral rondgelopen en rondgekeken, waar ik me elke dag weer mee vermaakte. Toch duurden de laatste dagen in Melbourne lang, omdat ik zin had om de Great Ocean Road (GOR) tour te doen. En vrijdag 7 oktober was het dan zover: van 7 - 9 oktober de GOR tour!

Great Ocean Road
Dag 1: Ik werd vrijdag om 6.45 uur opgepikt door de reisleidsters van Groovy Grape Getaways (de organisatie). Gelijk de eerste dag zagen we al een groot gedeelte van de GOR: Twelve Apostles (de losse, maar grote rotsen in het water), mooie stranden waar we lekker konden spelen en rondrennen;) Nou ja, dat deden maar een paar mensen, hihi! We zijn onderweg een aantal keren gestopt, zodat we foto's konden nemen en de tijd kregen om rond te kijken. De zonsondergang mochten we bij de Twelve Apostles bijwonen en het was errug mooi! Aan het eind van de dag eindigden we in een klein plaatsje in een klein hostel waar we de nacht hebben doorgebracht.
Dag 2: 's Ochtends konden we nog maar even van de GOR genieten, wat Marleen ook zeker heeft gedaan! Aan het eind van ochtend scheen de zon, dus was het tijd voor een GOR-duik! Samen met de reisleidster lekker onhandig omkleden in het busje om vervolgens de woeste zee/oceaan op te zoeken. Je moet sowieso met 2 of meer mensen gaan zwemmen, want alleen is het niet veilig. Het water sleurt je aan alle kanten mee. De reisleidsters leerde me bodysurfen en na een kwartiertje verlieten we het water weer, want de groep wachtte op ons:P. Maar... Marleen heeft in ieder geval in de GOR gezwommen!
Sindsdien werd het landschap een stuk lager en reden we min of meer door de bossen, wat ook hartstikke mooi was. In een of ander nationaal park hebben we een soort regenwoudwandeltochtje gedaan met alles erop en eraan: bomen van 4 km hoog, vleesetende slakken, holle bomen met spinnewebben en kleine beekjes.
's Middags lunchten we in een park met emoes, papegaaien en koala's. We moesten erop letten dat de emoes ons eten niet afpakten! Soms best eng... die beesten zijn groot!
's Avonds zijn we beland in een bungalow en hebben daar samen gekookt en gegeten. Er was muziek in het centrum dus ik wilde daar naartoe. Samen met een vrouw uit de groep (van 50 jaar ofzo...) gingen we naar die tent, maar we mochten er niet in omdat de tent al vol zat. Dus hebben we met z'n tweeen maar buiten de tent gedanst:P. Kon prima!
Dag 3: 's Ochtends weer vroeg op om een rots van 1,5 km hoog op te zoeken, want... we gingen hiken! We hebben de rots beklommen en eenmaal op de top aangekomen, hadden we een fantastisch uitzicht. Dit vond ik de leukste en spannendste activiteit van de hele tour. Daarna zijn we aan bijna 1 stuk (op een paar pauzes na) doorgereden naar Adelaide. Hier werd ieder afgezet bij zijn of haar eigen hostel. Dat was het einde van de GOR!
Ik kan er nog wel veel meer over vertellen, want het was een fantastisch mooie en avontuurlijke tour, maar dit zijn alle hoogtepunten zo'n beetje:).

Adelaide
Ik ben maar voor anderhalve dag in Adelaide en ik heb eerlijk gezegd nog niet heel veel er van gezien. Voorafgaand vertelden mensen me dat het een kleine stad moest zijn en dat het niet zoveel zou voorstellen. Maar nu ik hier ben lijkt het me toch wel een redelijk grote stad: groot centrum, hoge gebouwen, veel mensen... Ik dacht dat het erg plat en leeg hier zou zijn, maar dat valt dus errug mee! Vandaag ga ik hier nog even rondneuzen en morgenochtend om 6.30 uur word ik alweer opgepikt voor de volgende tour: de Rock Patrol. Deze eindigt in Alice Springs en we reizen via een paar kleine plaatsjes en we gaan Uluru (Ayres Rock) en de Kings Canyon bezoeken! Wauw!!!:) Nou ja, eigenlijk weet ik niet eens wat er allemaal te vinden is, maar het klinkt wel heel cool:P Oh ja, en we overnachten in de buitenlucht! Ik heb gehoord dat ik maar een kruik moest kopen, omdat het 's nachts toch wel redelijk koud moet zijn... ennuh... er schijnen ook spinnen te zijn:s. Ieks! Ik voel ineens alles kriebelen, blegh! Maar spinnen of geen spinnen... het zal hoe dan ook een nieuwe en geweldige ervaring zijn!:)

Ik heb ook nieuwe foto's geplaatst die bij die verhaal horen.
Ik zeg: tot de volgende keer!:)

Oh ennuh... alles gaat goed met me trouwens! Als je het backpackersleven eenmaal te pakken hebt, is het niet zo moeilijk als mensen misschien denken. Bovendien vind ik het tot nu toe overal erg veilig. Dus, hakuna matata mensen!;)
(voor de onwetenden: geen zorgen mensen!;))

  • 10 Oktober 2011 - 10:32

    Aatje:

    Wauw Marleen! Alweer een grandioos verhaal. Dat bodysurfen lijkt me ook wel erg leuk :D. En die witte kangaroes...zeer appart ;). The Great Ocean Road klonk spannend :D en was het hiken moeilijk ?! Btw ik heb honger dus die hot choc en dat 'koekje' lijken zeer aantrekkelijk!!! Ik wacht op je volgende verhaal ;). Xxx Amarins p.s. Wat een geniale paraplu haha

  • 10 Oktober 2011 - 14:05

    Richard&Gerdaa:

    Hee Marleen!

    (wederom:P) fijn te horen dat t zo goed met je gaat en je het zo naar je zin hebt!! De GOR moet echt super zijn geweest! Die ervaring heb je maar weer! Klinkt echt superleuk!!
    hahaha ik had wel willen zien dat die beesten je eten afpakten:P Ik zie het al helemaal voor me!!LOL

    Nouu we horen wel weer van je!
    Leuke foto's trouwens!!:D
    VP nog!!
    Liefs!

  • 10 Oktober 2011 - 14:05

    Richard&Gerdaa:

    Hee Marleen!

    (wederom:P) fijn te horen dat t zo goed met je gaat en je het zo naar je zin hebt!! De GOR moet echt super zijn geweest! Die ervaring heb je maar weer! Klinkt echt superleuk!!
    hahaha ik had wel willen zien dat die beesten je eten afpakten:P Ik zie het al helemaal voor me!!LOL

    Nouu we horen wel weer van je!
    Leuke foto's trouwens!!:D
    VP nog!!
    Liefs!

  • 10 Oktober 2011 - 15:23

    Trijntje (& Jornt):

    Hey!
    Na je moeder tegen te zijn gekomen in de stad, heb ik je site even opgezocht! Super leuk om te lezen, en mooi dat het daar goed gaat en vooraal mooi is. Geniet er nog lekker van!
    Liefs Trijntje (& Jornt)

  • 10 Oktober 2011 - 16:33

    Iefke:

    dat mutsje is een hele beste koop geweest zie ik...
    En wat weer een heerlijke schransfoto van jou ha ha, komt me heel bekend voor.Heel veel plezier op je volgende tour de Rock Patrol.Wat die spinnen betreft: gewoon NIET aan die film denken. xxx

    .

  • 10 Oktober 2011 - 19:17

    Christa:

    Jo!!!
    Inderdaad weer erg leuk om te lezen hoor! Mooi foto's....je maakt er niet te weinig he!!!! Die hike lijkt mij ook wel wat! Dan ben je volgens mij best tevreden als je de top hebt gehaald!!! hahahah Nou geniet nog maar lekker ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!!! O ja trouwens wat leuke lui?? EN het schoonzusje van Geertje al getroffen??? doeiiii

  • 13 Oktober 2011 - 18:29

    Willy Greidanus:

    Hallo Marleen, eindelijk tijd gehad om even van je reisverhalen en mooie foto's te genieten. Geweldig, wat leuk! Maar ook best spannend hoor, met dat zwemmen enz. Geniet er maar lekker van en ik blijf je volgen. Groetjes vanuit Sneek!

  • 15 Oktober 2011 - 18:43

    Chantal Hofstra:

    Hey Marleen,
    Heb deze site vandaag even van mn moeder gekregen, geweldig om je verslagen te lezen en blijf je volgen.
    Heel veel plezier!

  • 17 Oktober 2011 - 08:03

    Lizet:

    Heej Marleen,

    Vet leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar!
    Wat een ervaringen zeg!

    Denk je af en toe nog wel eens aan de supervisie?;)

    Geniet er zeker nog even van!

    Liefs je exsupervisante... lizet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 33056

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: