Canberra, Melbourne, zeer bijzondere verjaardag! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Canberra, Melbourne, zeer bijzondere verjaardag! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Canberra, Melbourne, zeer bijzondere verjaardag!

Door: Kneitere

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 September 2011 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!
Ik ben inmiddels een weekje en twee steden verder, dus tijd voor een nieuw reisverslag. Ik deel het verslag op in 3 kopjes: Canberra, Melbourne en mijn verjaardag (vandaag). Dat laatste is denk ik mijn grootste lachavontuur tot nu toe! Meer weten? Lees dan snel verder:P

Canberra
Ik ben 2 dagen en 1 nacht in Canberra geweest, omdat Wicked Travel (reisbureau) had verteld dat het niet zo'n bijzondere stad (ook al is het de hoofdstad) moest zijn voor backpackers. Klopt ongeveer, maar toch heb ik daar de mooiste dag tot nu toe gehad. De zon scheen, ik ben naar een soort park gegaan met heel veel bloemen, kraampjes en attracties. Supermooi vond ik het! Diezelfde dag nodigden 2 kamergenoten van me uit om 's avonds mee te gaan naar het centrum omdat daar Braziliaanse muziek zou worden gespeeld. Dus ik ging uiteraard mee!
Die avond was het vooral sambamuziek. Iedereen stond te dansen op het plein en ik dus ook, op z'n Marleens, want sambadansen kan ik niet. Daarna ben ik met m'n 2 kamergenoten en hun vriendengroep uit eten geweest in een Koreaans restaurant. Ik bestelde iets van spicy chicken, maar met spicy bedoelden zij ook ECHT spicy!! Dat zag Marleen niet aankomen, dus bij elke hap moest ik m'n mond spoelen met water. Al met al: een bijzondere en onvergetelijke avond!

Melbourne
Melbourne is alweer een stuk groter dan Canberra en ook weer een hele mooie stad voor backpackers. Genoeg te zien en te doen, hoewel ik nog van alles op de planning heb staan. Wat ik al wel heb gedaan in Melbourne: Eureka Tower 88 en Queen Victoria Market bezocht. De Eureka Tower is ongeveer 300 m hoog en op dat punt kun je een "The Edge" proberen te "overwinnen". The Edge is een hokje van 3 bij 3 m met glazen wander en bodem die als het ware uit het gebouw schuift. Dus als ie is uitgeschoven, sta je op glas en kun je rechtstreeks naar beneden kijken. Nou, ik heb The Edge overwonnen en het was wel leuk, maar eerlijk gezegd heb ik specialere dingen meegemaakt. Ach, het was iets wat je moet hebben gedaan in Melbourne, dus dat kan ik weer afstrepen. De rest van mijn planning kan ik t/m volgende week donderdag uitvoeren:) Genoeg tijd dus!

En dan nu... mijn verjaardag!
Haha! Ik moet nu alweer lachen... Vandaag ben ik jarig en voor mij is de dag alweer bijna om. Vandaag ging ik mezelf verwennen met lekkere koffie, bagels, chocolate- chipcookies en natuurlijk... een uit-etentje met mezelf. Dat laatste was het grappigst, want...
Ik had in de Lonely Planet (de Bijbel voor backpackers, schijnt) gelezen dat "Maha" een goed restaurantje zou zijn om eens wat te bikken. Nou prima, na de Eureka Tower ben ik daar naartoe gegaan. Ik ging er heen met de verwachtingen dat het een prima Indonesisch restaurantje zou zijn, beetje simpel eigenlijk. Toen ik binnenkwam, zag het er heel sfeervol uit. Kaarsjes aan, mooie inrichting enzeu... De ober bracht me naar een tafel en legde het servet over mijn schoot. Ik zou het menuboekje bekijken totdat de ober bij me kwam en vroeg me wat voor water ik graag wilde: 1 of ander speciaal watertje of water van Melbourne. Ik koos voor 't laatste en opende toen het menu. Pas toen drong het tot me door dat het misschien wel eens een heel luxe restaurant kon zijn. Ongeveer 47 bladzijden met alleen maar dranken!! Allemaal soorten wijnen, champagnes, likeuren, etc. Je kon champagnes van $300 bestellen...:s Oeps! Toen dacht ik: Hm, misschien had Marleen beter voor een Big Mac menu kunnen kiezen... Maar goed, ik zat er al en 't is een beetje onbeschoft om gelijk weer te vertrekken. Dus ik heb veilig een colaatje besteld en kreeg vervolgens de menukaart. Dit was gek genoeg maar 2 bladzijden. Je kon kiezen uit een 8-, 6- of 4-gangendiner, maar je kon de maaltijden ook apart bestellen. Ik heb het laatste maar gedaan, want die prijzen waren belachelijk hoog en meestal ben ik na een voorgerecht al vol. Ik snapte niet alle ingredienten van de gerechten en ik snapte ook niet op welke manier ik moest bestellen, maar ik zag als hoofdgerecht ergens "pork belly" met wat dingen staan en als bijgerecht "potatoes" en nog iets... Ik dacht: Dat lust ik beide wel. Dat meisje was overenthousiast over de pork belly en ze vond het fantastisch dat ik voor de aardappelen koos. Ik dacht: Overdrijven is ook een vak! Met je pork-kontje... Maar goed, dat terzijde. Ik had inmiddels 2 slokken water gedronken en dat werd meteen weer bijgevuld. Echt ongelofelijk... Tijdens het wachten had ik de tijd om wat om me heen te kijken en ik zag alle mensen daar in nette kleren zitten: blousjes, nette broeken en gladde schoenen... Zat ik daar met m'n sportschoenen in een kort broekje, nonchalante blouse en muts op, haha! Die lui zullen ook wel gedacht hebben wat ik in dat restaurant te zoeken had.
Het eten stond binnen 10 min. op tafel. Zag er goed uit en toen ik het proefde, moest ik het ons pork-kontje wel nageven... De aardappelen en varkensbuik waren inderdaad verrukkelijk! Ik heb nog nooit zo lekker gegeten!
Na het eten noemde de ober nog allerlei dingen op die ik kon bestellen als dessert, maar daar heb ik voor bedankt en vroeg om de rekening. Hij kwam met een boekje en een spuitbusje. Hij zei: "Ik zal hier even wat uitleg bij geven". En sindsdien heb ik niks meer begrepen van wat hij zei... Iets over een geurtje en iets over de inhoud van het boekje. Toen moest ik opeens mijn handen ophouden en hij spoot daar een geurtje in. Ik moest dat in m'n handen wrijven. Dit was een lekker geurtje! In het boekje zat de rekening. Wat moest ik daarmee doen? Dat had ik nog niet eerder meegemaakt! Toen de ober weg was, moest ik me inhouden om niet de slappe lach te krijgen... Hahaha! Ik snapte niks van al die gewoontes in dat restaurant en dat heb ik later ook maar eerlijk tegen de ober gezegd. Na enige uitleg heb ik afgerekend en eenmaal buiten heb ik toch nog even heel hard gelachen om mijn avontuur in het restaurant.

Sorry voor het lange verhaal! Volgende keer zal ik het wat korter houden. Oh, ik heb ook nieuwe foto's, maar die zet ik er morgen wel op.

Toedeloe en wederom weer bedankt voor de berichtjes!

  • 26 September 2011 - 12:40

    Bonny:

    Gefeliciteerd meid, echt geweldig verslag!!! Heb ook ff hardop zitten lachen achter m'n comp: zie je daar al helemaal zitten;) Veel plezier nog!!!

  • 26 September 2011 - 12:47

    Aatje:

    Hee Marleen, (nog) gefeliciteerd:D. Dat verhaal is echt niet te lang hoor maar super grappig! Al die gewoontes in andere landen ook;). Zult vast nog wel meer van die rare dingen meemaken. En ik zie het al voor me; op z'n Marleens op de samba dansen haha geweldig:P. Lekker genieten!!

  • 26 September 2011 - 14:50

    De Nootjes:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!! :D Leuk verhaal !!

  • 26 September 2011 - 14:56

    HJ:

    Blij te lezen dat je nog niet bent verandert ;)
    Had toch liever samen onze verjaardag gevierd! Ennn onze andere mijlpaal uiteraard!
    Veel plezier nog!!
    xx

  • 26 September 2011 - 16:41

    Berber:

    Hee Gefeliciteerd met je verjaardag! Je hebt het al weer goed gevierd lees ik met je etentje, haha! Veel plezier daar en ik ben beniewd naar je toekomstige verhalen!;) Xx

  • 26 September 2011 - 16:42

    Marja Silvius:

    Hoi Marleen, kreeg van je moeder dit "adres" door, leuk om je belevenissen te volgen, hebben we maandags tenminste wat te kletsen.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ik las al dat je er een echt feestje van gemaakt hebt en dat je je zelf even goed getrakteerd hebt!!!
    En hele fijne reis verder! groetjes Marja S.

  • 26 September 2011 - 17:01

    Thomas En Loes:

    Gefeliciteerd met je verjaardag,wij zijn bij je vriendje uitgenodigt vanavond om zijn verjaardag te vieren, zou het dan toch nog goed komen?

    Wij zijn eigenlijk wel benieuwd hoe duur dat lekkere eten nu was?

    Veel plezier nog daar.

  • 26 September 2011 - 17:43

    Jeroen,maria,johan..:

    Heey marleentje.

    Leuk te horen dat je het zo gezellig heb met jezelf haha.
    En hoe duur was nou dat lekkere eten van je?

    VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE DAG!!!

    Veel liefs van ons.

  • 26 September 2011 - 18:01

    Gerda&Richard:

    Haa die Marleen!

    Van harte met je verjaardag!!! Zo te zien heb je een fijne dag gehad! Goed om te lezen! Ik heb ook erg gelachen om je 'restaurant verhaaltje':p!!

    Bedankt voor je kaartje! Erg attent van je!!:D

    Liefss!

  • 26 September 2011 - 18:03

    Jurjen:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Aan je verhalen te lezen zie ik dat alles goed met je gaat, mooi om te weten!

    Heel veel plezier daar en tot in december!

  • 26 September 2011 - 19:56

    Maaike:

    Hahaha stumperT!
    Heb je ons 'kaartje' ontvangen?

    P.s. is het gek dat ik elke dag op deze site kijk, ook al weet ik dat je geen berichtje heb geplaatst;-)?


  • 26 September 2011 - 21:05

    Christa:

    Maar wat moest je nu betalen......? Tja dat wil ik dan weer weten nou!!!

    xxxx

  • 26 September 2011 - 21:31

    Varkensbuik:

    had je al gefeliciteerd met je verjaardag maar nog niet met je andere mijlpaal!! En HJ dus ook niet..
    Allebei alsnog van harte!

  • 27 September 2011 - 09:46

    Bouke En Hilderig:

    nog gefeliciteerd !!! wat een verhaal je maakt er genoeg mee lezen we wel
    wensen je veel plezier nog groetjes

  • 27 September 2011 - 19:24

    Bart&Sharon:

    Yo Marleen!
    Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Eentje om nooit meer te vergeten lees ik net.. ;-) Leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier nog en pas goed op jezelf!


  • 28 September 2011 - 17:00

    Brute:

    Heb je soms een nieuw mutsje???

    Leuk!!!!!!!!!!!!!

  • 09 Oktober 2011 - 13:45

    T Hinke:

    hoi meisje gaat het nog wat een uit daging geniet ervan .Hier gaat het ook prima gr en liefs Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 33043

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: