Tussendeurtje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Tussendeurtje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Tussendeurtje

Door: Kneitere

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 September 2011 | Australië, Sydney

Hallo daar!

Wou alleen even melden dat ik een paar foto's heb geplaatst op de site. Een aantal fans vroegen er om, dus heb meteen maar even mijn best gedaan;).

Ondertussen ben ik alweer 3 dagen in Sydney en ik krijg het backpackersleven nu al een beetje te pakken. 't is toch wel even wennen hoor! Ondertussen heb ik al van alles in Sydney gedaan: op de veerboot rondgevaren, Harbour Bridge over gelopen, Luna Park bezocht, Opera House bezocht, Subway (ja van die broodjes) bezocht... Dat laatste was het lekkerste! Oh, en langs the Rocks geweest. Soort van wijk, maar vanochtend was er markt! Was leuk!

Oh, en misschien is het wel leuk om te vertellen dat ik vandaag van alles heb geboekt. Alles op een rijtje:

1. Vervoer van Sydney - Canberra - Melbourne.
2. The Great Ocean Road (van Melbourne - Adelaide, 3 dagen). Een route langs de zuidkust van Australie.
3. Vervoer van Adelaide - Alice Springs.
4. Rock Patrol (Alice Srings - Uluru - Ayres Rock, 6 dagen). Een tour naar o.a. de grote, roodbruine rots in het midden van Australie.
5. Skydiven in Cairns. Vanaf het hoogst mogelijke punt (14.000 voet).
6. Duiken in Cairns (1 dag). Dit ga ik doen in The Great Barrier Reef, wat 1 van de mooiste natuurgebieden van de wereld moet zijn.
7. Cape Tribulation in Cairns (1 dag). Een soort tour door een regenwoud met krokodillen enzo...
8. Vervoer van Cairns - Brisbane.
9. Miscellaneous Tour (3 dagen). Een tour op een zeilboot naar of langs de Whitsundays Islands. Dit moet een must-do zijn in Australie, dus dat heb ik dan ook maar gedaan.
10. Fraser Island (3 dagen). Een jeeptour op een eiland en overnachten in een tentje, je kent het wel... Ik heb gehoord dat je 's nachts allemaal ogen in het donker ziet, hihi! Dit is trouwens ook een must-do.
11. Gaguru tour (3 dagen?). Dan ga ik kayakken, vissen, etc. Allemaal dingen die met buitensport hebben te maken.
12. Korting op overnachtingen in hostels langs de oostkust van Australie.

Dat was 't wel zo'n beetje. Dit alles voor een kleine $2500. Koopje toch??

Ik blijf nu eerst nog in Sydney, maar eind september reis ik door naar Canberra. Voor degene die het niet weten, Canberra is de hoofdstad van Australie, maar het schijnt niet zoveel voor te stellen (voor backpackers in ieder geval niet). Dus ik reis vrij snel door naar Melbourne. Tegen die tijd plaats ik wel weer eens een berichtje.

Heu!

ps. Bedankt voor alle leuke reacties! Ik hoor graag van jullie:)

  • 17 September 2011 - 09:15

    Aatje:

    Marleen! Woooow ik wil alles weten van het skydiven en het duiken in Cairns. Wat een lijst zeg! Wat ben ik toch jaloers :$ en mooi weer ook zeker;). You go girl! (k)

  • 18 September 2011 - 18:23

    Margo:

    Hey Marleen!

    klinkt goed allemaal! Heel veel plezier, geniet er van en voorzichtig ;)


  • 18 September 2011 - 20:32

    Christa:

    Hihi het is maar goed dat je er even een lijstje van hebt gemaakt, anders weet je straks zelf niet meer wat je wanneer moet doen! Klinkt wel super leuk! Je gaat alllleeeeen maaar leuke dingen doen!!!! Echt super!!
    Maar wat betreft die krokodillen....doe maar rustig aan!
    Ciao we horen doei doei

  • 20 September 2011 - 08:34

    Bonny:

    Hey Marleen,

    Haha echt op z'n Marleen's schrijf je de verslagen, echt superleuk om te lezen:D Ik hoef denk ik niet meer te zeggen dat ik gigantisch jaloers ben, want wat een lijst, echt super!! Heel veel plezier:D!!!!!!!!

    xxx

  • 20 September 2011 - 08:46

    Familie Nota:

    Hee Marleen,

    Leuke foto´s !! We zien het al, je hebt er weer erg naar je zin :D

    Leuk verslag en we houden je in de gaten!!

  • 21 September 2011 - 13:47

    Maria,jeroen,johan:

    He marleen!!
    Nou dat is me een aardige lijst.
    Ik dacht dat je daar heen ging om te relaxen,maar je hebt t zo te zien aardig druk... haha.
    Geniet ervan.
    En zo te zien heb je ook aardig mooi weer daar.
    Heerlijk daar ben ik jaloers op.
    Blij om te horen dat alles goed met je gaat.
    Hier gaat het ook prima.

    Veel liefs Van ons!!! goeie

  • 22 September 2011 - 11:29

    Iefke:

    dat programma van jou ziet er prima uit!! spannend allemaal, vooral het skidiven. Een woordje in de lijst is helaas een minpuntje: vissen...
    Vooral niet de smaak te pakken krijgen.
    En wat kestou trouwus hoog springe!!
    Vooral foto's blijven sturen. Ciao

  • 23 September 2011 - 22:00

    Gjalt:

    Marleen,, wat super leiP!! Fantastische stad hea!! Heb je al vleermuizen gecheckt in de Botanic Gardens!? Kan je ook koi karpers aaien.. heel smerig! :P Uitgaan is wel prijzig hea, mar ach.. tis fakaansie!! Je bent ook bijna jarig hea.. ben je ook nog es jarig in de zomer! ;) have fun! Groeten Gjalt

  • 23 September 2011 - 22:06

    Gjalt:

    Marleen,, wat super leiP!! Fantastische stad hea!! Heb je al vleermuizen gecheckt in de Botanic Gardens!? Kan je ook koi karpers aaien.. heel smerig! :P Uitgaan is wel prijzig hea, mar ach.. tis fakaansie!! Je bent ook bijna jarig hea.. ben je ook nog es jarig in de zomer! ;) have fun! Groeten Gjalt

  • 24 September 2011 - 15:27

    Oma:

    ik zit nu bij yvonne en johan en heb net al jouw verslagen gelezen.
    fijn dat je het zo naar je zin hebt maar wees svp voorzichtig!!
    heel veel liefs van oma

  • 25 September 2011 - 19:24

    Johan:

    marleen van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag en maak er een mooie dag van met je vrienden{dinnen}. en heel veel plezier nog. groeten johan.

  • 25 September 2011 - 21:07

    Bernard:

    gefeliciteerd

  • 26 September 2011 - 06:56

    Astrid:

    Goedem..... het is hier maandag de 26e, 9.00: van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog feule jaartjes derbie! Wie kan zich nu een mooiere verjaardag wensen dan jij daar op vakantie in Australië. Een fijne verjaardag, wij nemen er wel een stukje taart op en de groetjes van ons.
    Liefs Douwe Astrid Steffen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 11173
Totaal aantal bezoekers 33057

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: