Sydney... Ik kan het niet geloven! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu Sydney... Ik kan het niet geloven! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kok - WaarBenJij.nu

Sydney... Ik kan het niet geloven!

Door: Kneitere

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 September 2011 | Australië, Sydney

Joehoe!
Eindelijk... ik ben in Sydney geland! Om precies te zijn: om 19.10 uur Australische tijd. Ik moest eerst nog door de douane waarvoor ik nogal een tijdje in de rij moest staan. Ik had ook nog eten in mijn tas zitten en in Australie zijn ze juist heel streng wat eten betreft. Dus op het eind werd mijn tas nog even gecheckt en ik liet het kokosbrood, drop en chocoladereep van Milka zien. Het kokosbrood vond de man maar vreemd, maar toch mocht het mee! Het drop kende hij ook niet, maar dit mocht Marleen ook meenemen. En bij de chocoladereep zei hij: "You can't take this chocolatebar"... ik schrok nogal, want ik was bang voor een boete! Vervolgens zei hij: "Because it's my favourite!" Ik moest wel lachen, want hij keek er nogal serieus bij!

Vanaf het vliegveld heb ik gelijk een taxi gepakt, omdat ik kapot was van de lange reis. Van het vliegveld naar mijn hostel kostte me even $67! Pf... De Lonely Planet heeft me bedrogen, want die beloofde me rond de $40. Nou ja, in ieder geval snel bij het hostel. Na het ontvangen van een kamerkaart, mijn Australische SIM-kaart en een lidmaatschapkaart kon ik eindelijk mijn kamer bezoeken. Ik had een 8-persoonskamer geboekt, dus ongetwijfeld stonden er andere meisjes in de kamer toen ik de deur opende. We kregen heel snel contact en besloten om vanavond maar even een kroegje op te zoeken.

Na 2 wijntjes vond ik het wel prima (heb waarschijnlijk wat te weinig gegeten en geslapen) dus nu zit ik hier achter de computer! Ik heb maar een klein gedeelte van Sydney gezien, maar toch kan ik m'n ogen niet geloven! Wat een stad! Mooi, groot, modern en tjah... gewoon HET! Sorry, die wijntjes vielen wat zwaar dus ik kan niet meer zo goed de woorden verzinnen.

Ik zal nu even mijn SIM-kaart activeren. Morgen zal ik the Opera House en Harbour Bridge eens bekijken. Een van m'n kamergenoten wilde er ook naartoe dus morgen gaan we samen. Zij wilde al om 8 uur weg, want dat was ze al zo gewend. Ik dacht eerder aan 10 uur, dus hebben we er maar 9 uur van gemaakt. 8 uur... wat een verstand! Ik ben tenslotte op vakantie!

Dat was het eerst wel! Het is hier nogal duur in Sydney, dus ik zal nog zien hoe lang ik hier blijf. In ieder geval heb ik tot maandag geboekt. En morgen moet ik trouwens ook nog maar zien wat ik doe met het ontbijt... heb niks gekocht! Eh, anders maar een Big Mac ofzo.

Toedeloe!

  • 15 September 2011 - 14:36

    Johannes :

    Waar blijven je foto's? Lijkt nergens op, je bent er al bijna een dag en dan nog geen foto's, naja...

    Maar top Marleen, leuk, ik hoop dat je het naar je zin hebt. Enne, de bretels wel om doen he.

    Grüsen

  • 15 September 2011 - 15:27

    Nico De Pico:

    Leuk Marleen! Veel plezier daar en ik kijk natuurlijk alweer uit naar je volgende verhaal

    Doe ze de groeten daar maar in Down Under

  • 15 September 2011 - 17:52

    Loes:

    heel leuk om zo je reis te volgen veel plezier en geniet van alles

    groetjes ook van Thomas

  • 15 September 2011 - 19:26

    Inge:

    Yo wereldreiziger...

    Fijn dat alles goed is gegaan, en leuk om wat van je te horen!!
    Koel ook dat je gelijk al matties hebt:) Hé ze hebben ook ontbijt bij de Mac toch?!

    Tsjek je in december, kijk uit naar je volgende verhaal!


  • 16 September 2011 - 05:35

    Maaike:

    SYDNEY BABY!

  • 16 September 2011 - 09:08

    Mams:

    hoi hoi, al heel wat beleefd in korte tijd! taxichauffeur nog wel fooitje gegeven hoop ik?.. nog veel plezier in Sydney

  • 16 September 2011 - 10:27

    ChristaMarijnSasja:

    We zitten met zn 3-en achter de PC.....hele toer hoor!
    Maar al een heel leuk verhaal! Je hebt je er toch wel van van gezegd tegen die kerel in de TAXI...belachelijk! Maar ja.....geniet maar lekker en leuk dat je al direct dingen gaat doen. Even paar goed nachten maken of een middag dutje en dan bist er weer!

    Veel plezier en ben al beniewd naar je volgende verhaal!

    dikke kus CMS en ook van T

  • 16 September 2011 - 14:19

    Aatje:

    Klinkt echt SUPER Marleen! Ondanks die Australische wijntjes:D en best wel duur die taxi...Veel plezier en houd je taai. Hakuna Matata:D

  • 17 September 2011 - 06:55

    De 3j's:

    hee zusje! nou dat klinkt allemaal
    wel goed daar in sydney..
    alleen als alles daar zo duur is,kest over 2weken wel weer terugkomme.
    heel veel plezier daar komende tijd,
    en we houden contact.
    groetjes van ons.

  • 17 September 2011 - 08:31

    Johan:

    hallo marleen. leuk zo,n taxi chauffeur die kleine meisjes hun geld aftroggelt.
    leuk dat je gelijk contact hebt daar.
    goed idee van je om vervoer te regelen
    veel plezier en lekker genieten.

  • 20 September 2011 - 20:40

    Gerda:

    Heee Marleentjee!

    Jeeejjj mooi man! leuk dat je het zoo naar je zin hebt en een leuk verhaal!! (op die achterlijke taxichaffeur na:@!!!!:P)
    Heel veel plezier nog!! Rustigg aan!

    (En wat een planning hee! vettt mann!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

14 september 2011 is het zover: Marleen vertrekt naar Australië baby!!! 3 maanden lang backpacken... ik kan niet wachten! Ik ben van plan om de volgende route af te leggen: Sydney - Melbourne - Adelaide - Alice Springs - Cairns - Byron Bay - weer terug naar Brisbane. Vanuit Brisbane vlieg ik weer terug naar Nederland. En nu afwachten hoe ik het er van af breng in Oz:P.

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 33042

Voorgaande reizen:

03 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Vietnam

14 September 2011 - 15 December 2011

Backpacken in Oz

Landen bezocht: